Influenza - Prevenció/megelőzés

Influenza - Prevenció/megelőzés
Az influenza vírus különösen veszélyes lehet a gyermekekre, a 65 évnél idősebbekre, a terhes nőkre, valamint az immunbetegekre. Náluk az influenza nemcsak egyszerű megfázás képében jelentkezhet, hanem napokig tartó magas lázzal, tüdőgyulladással, vagy akár halállal is járhat. Így fontos hangsúlyozni, hogy az Influenza ellen ma már van megfelelő védőoltás, így az éppen aktuálisan terjedő törzs ellen védettséget élvezhetünk.

Házi Praktikák

A kórokozók támadásainak sokkal jobban ellenáll szervezet, ha az immunrendszer erős. A helytelen táplálkozás, nagyfokú stressz, a rendszertelen és mozgásszegény életmód mind gyengítik szervezetünket. Ezért erősíteni és támogatni kell az immunrendszert, hogy kifogástalanul működhessen.
Klasszikus segítője immunrendszerünknek a C-vitamin. Ez a vitamin bevihető gyümölcsökkel - például kiwivel, naranccsal, citrommal-, de savanyú káposztával, vagy pezsgőtablettával is. A közvetlenül forró teába csepegtetett citromlé sajnálatos módon elveszti hatását, hiszen a C-vitamin magas hőfokon bomlásnak indul.
A fokhagyma a népi gyógyászat meghatározó kelléke, nem hiába, hiszen vírusölő és antibakteriális hatása mellet az orrdugulást is megszünteti. Hetente egyszer nyers fokhagyma fogyasztása kellő védelmet nyújt.
A köhögést és a vírusos, illetve bakteriális légúti fertőzések tüneteit a kamilla gőzölése enyhítheti, ezen kívül serkenti az immunrendszer működését
Lázcsillapítóként a csipkebogyóból főzött forró tea rendkívül hatékony. Rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, melyet lekvár formájában is bevihetünk szervezetünkbe.
Mindezek mellett a kevésbé ismert bíbor kasvirág kivonata remek ellenszer a az influenza ellen, hiszen magát az immunrendszert erősíti, így állítva akadályt a vírusok elé.